GROSSGLOCKNER a BAD GOISERN

4.7 - 8.7.2012

Letošním výjezdem byl překonán jeden z historických mylníků VELPEL TEAMU, neboť jsme poprvé vzali naše drahé polovičky. Mělo jet více páru, přesto jeto téměř již tradiční- nadchne to všechny a VŽDY zůstane jen zdravé jádro. Výjezd byl naplánován na 10 hod, ale než jsme přebalili kola na nosič a potřebné vybavení, výjezd se posunul na 11 hodinu. I přesto malé zpoždění to můžeme brát jako úspěch. Letos jsme měli půjčené auto od mého otce (kvůli spotřebě, nosičům a tak podobně) Vyjížděli jsme ze Skřipova. V autě probíráme možné varianty našeho výjezdu, zábava je skvělá. Něco málo po 13-té hodině se stavujeme v Lechovicích do vyhlášené hospůdky u Bazalů. Hospoda je plná k prasknutí, ale máme štěstí a nacházíme pro nás volný stůl. Každý si najde na jídelníčku oblíbené jídlo a s plnými žaludky vyrážíme zase na cestu.

Venku se střídá sluníčko s mraky, sem tam bouřka. Řidiči se střídají cca co 2 hodiny. Do kempu v Obertraunu dojíždíme kolem půl 9 večer. Na recepci se hlásíme, majitel nám ukazuje místo na stany. Stavíme stany laškujeme s holkami, jíme. Něco po půlnoci uléháme. Už skoro spíme, když do kempu za velkého ohlasu přijíždí parta ožralých čecháčků. Dělají neskutečný bordel. Široké okolí je dost nasrané, a proto i pozdě usínáme. Spánek stál za prd, jsme rozlámaní a nevyspalí. Sluníčko svítí občas se objevuje mrak, je polojasno. Snídáme a kujeme plány co s načatým dnem.

Ve 12 hodin vyjíždíme po cyklostezce směr Bad Goisern. Počasí je ideální. Cesta místy vede po cestě, cyklostezce, která vede městem  Haltstatt kolem Haltstatského jezera a dále po silnici. Těsně před městem Bad Goisern se napojujeme na cyklostezku, která nás pěkně protahuje skrz město. Kousek za městem u benzínové pumpy odbočujeme do kopce jako kráva- jedeme do skal. Po 500 metrech vjíždíme do lesa, kde tlačíme kolo všichni. Po velkých šutrech se jet opravdu nedá. Snažím se u holek nahodit úsměv a  proto padá hláška „ za chvilku se to položí“ samozřejmě k mé smůle, cíl je v nedohlednu. Trošku poprchává a nálada je na bodu mrazu. Naštěstí je tady neohrožený trhač Joey, který už z dálky hlásí konec kopce a vytouženou vrstevnici. Ta nás po krásné pěšině dlouhé asi 800 metrů dovádí k našemu cíli. Odměna je sladká, překrásný výhled do okolí trošku kazí kumulující se mraky v dáli. Svačíme, fotíme se, laškujeme, nálada je zase velmi na vysokém stupni. Bouřka nás míjí – zdá se. Vracíme se opačnou stranou pro nás jeto neznámá cesta. Ta nás po 300 metrech vyplivuje na rozcestí pro nás neznámé. Cesta dolů je v tuto dobu nejlepší variantou. Cestu směrem nahoru prozkoumáme snad někdy v budoucnu. Cesta dolů je šotolina, střídající se z jemným štěrkem, sjezd má asi 4 km. Vyjíždíme u hlavní silnice kousek za městečkem Bad Goisern. Přejíždíme cestu a napojujeme se na cyklostezku označenou jako R2. Cyklostezka vede pěkně podél řeky i středem města.  K naší smůle se bouřka vrací a začíná lít.  Cesta dále vede směrem na město STEEG. Vzhledem k situaci ve, které se nacházíme a to, že neznáme zdejší cyklostezky. Se vracíme a hledáme cestu a směr na město Haltstat. Chytá nás průtrž mračen, schováváme se a čekáme asi 30 minut než se počasí umoudří. Najíždíme na hlavní silnici a jedeme směrem na Haltstat. Cestou potkáváme město STEEG a výjezd cyklostezky R2 po, které jsme jeli. Příště budeme vědět a touto cyklostezkou pojedeme. Za pěkného počasí přijíždíme do kempu. Sušíme věci, vaří a plánujeme co zítra. Kemp se k naší nelibosti plní čecháčkama. Najeli jsme 42 km. Vzhlede k tomu, že jsme celkem unaveni spíme dobře.

Ráno kolem 8 hodiny vstáváme, balíme věci, platíme. Jsme celkem překvapení cenou, je trošku jiná než nám borec říkal (15 Eu /osoba/den) to je celkem dost. Počasí je úplně nádherné. Přejíždíme  cca 150 km do města Fusch. Projeli jsme celkem velkou bouřku, tady panuje trošku jiné počasí jsme v horách. Nocujeme v rádoby kempu u Hotelu LAMPASHHOTEL. Za hotelem je oplocena louka, kde je dost stanu, umyvárna a hlavně sprcha. Cena na jednoho je 7,5 Eu/osoba. Což je pohádkové. Lze platit kartou v recepci hotelu. Hledáme fleka na stany a auto. Relaxujeme, jdeme se projít k viditelnému vodopádu za Hotelem. Parádní procházka a výhled do okolí. Jdeme brzo spát čeká nás vrchol výletu v Rakousku.

Ještě ke kempu. Nikdo neřešil kolik je tam osob a jak dlouho. Stany ani karavany nebyly označeny, tedy lze zde bez problému přespat den i dva. Před hotelem i živým plotem je parkoviště pro případnou zastávku a nabrání vody či vysprchování se.

Vstáváme kolem 7 hodiny. Chystáme nezbytnosti na kolo a oblečení do hor. Chlapi jedou na kopec a holky na Krimmelské vodopády. Vyjíždíme něco po 8 hodině, pro zahřátí svalů máme 7 km do mírného kopce k mýtným branám. Projíždíme brány a začíná peklo. Počasí je celkem pěkné, kazí se až v 2000 m.n.m. Zatahuje se, je mlha a fouká vítr.  Prudce klesla teplota, oblíkáme na sebe další vrstvu a jedeme co to jde. Na rozcestníku se vyjasňuje alespoň na pár chvil. Fotíme se. Posledních X výškových metrů, výjezd byl opravdu na krev. Celá cesta na horu byla v mlze a místy po zmrzlých kočičích hlavách. V hospodě dáváme zaslouženou odměnu Gullashsuppe a Görmknodel. Venku chčije, počasí a cesta dolu bude zase na hovno. Trasu až na samotný vrchol jsme zmákli za 2 hodiny a 45 minut.  Sjezd byl dost nebezpečný, přesto jsme to zvládli  za 45 minut až do kempu. V kempu čekáme na holky, které mají klíče od domu. Sušíme věci, vaříme, sprchujeme se a povídáme si zážitky. Po únavném dni, jdeme brzo spát. Ráno balíme a kolem 10 hodiny jedeme domů.